پروژه ها

بهترین کفپوش برای اداره

کفپوش ها در دکوراسیون اهمیت بالایی دارند چرا که پایه اصلی کف و فضا شناخته می شوند. در ادامه مواردی را شرح می دهیم که در انتخاب نوع کفپوش موثر است پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

شلوغی اداره

رفت و آمد کارمندان یا مراجعه ارباب رجوعان به اداره شما چقدر است ؟ هرچه رفت و آمد بیشتر باشد باید از کفپوش هایی مقاوم تر و بادوام تر استفاده کرد. همچنین نگهداری، نظافت و شستشوی ساده برای چنین مکان هایی مناسب تر است.

سبک دکوراسیون محیط

با توجه به سبک دکوراسیون و المان هایی که در محیط کار خود استفاده می کنید، انتخاب نوع کفپوش تغییر می کند.

برای مثال از کفپوش چوبی می توان برای محیط هایی با دکوراسیون کلاسیک و مدرن استفاده کرد اما استفاده از کاشی فرش برای محیط هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب نخواهد بود.

نیازهای محیط اداری و کاربری آن

 این مورد به نوع فعالیت در محیط اداری بستگی دارد. شما در یک شرکت تجاری مدرن که کاربری آن تنظیم قراردادهای بزرگ است، نمی توانید روی کفپوش های ارزان قیمت و معمولی حساب کنید.

بودجه

هر یک از انواع کفپوش اداری با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. پس شما می توانید با توجه به بودجه خود برای اداره مناسب ترین کفپوش را تهیه کنید.

نکته :
خرید یک محصول ارزان قیمت اما با کیفیت پایین بهترین و به صرفه ترین انتخاب نیست. زیرا چنین محصولاتی معمولا دوام و طول عمر پایین دارند. از این رو، هم نیاز به هزینه های زیادی برای نگهداری خواهند داشت و هم خیلی زود باید آنها را عوض کنید. انتخاب یک محصول با کیفیت را باید نسبت به انتخاب یک محصول ارزان قیمت اما بی کیفیت در اولویت قرار دهید.

انواع کفپوش

کفپوش ها انواع مختلفی دارند، مانند : کفپوش موکت اداری، PVC ، اپوکسی، چوبی، لمینت، کاشی، سرامیکی و سنگ

PVC :

جنس این کفپوش از پلاستیک های بادوام است و حالت منعطفی دارد که باعث می شود هنگام راه رفتن احساس خستگی کمتری در پاها داشته باشید. کفپوش پی وی سی جاذب صدا می باشد و  مقاومت زیادی در برابر ساییدگی و ترک خوردگی دارد، بنابراین برای مکان های پر رفت و آمد مانند ادارات، اماکن تجاری، باشگاه و …. از این کفپوش استفاده می شود.

اپوکسی :

این کفپوش که روی کف بتی نصب می شود، نسبت به بقیه کفپوش ها جدید تر است.

نصب این کفپوش نیازمند مهارت بالا و ابزارهای حرارتی مخصوص است تا ماده اولیه که نوعی رزین حرارتی است، پس از اجرا با حرارت سرد و محکم شود و به حالت سخت و جامد تغییر شکل پیدا کند.

کفپوش اپوکسی قابلیت نصب روی سقف و کف مکان هایی مانند اداره، انبارها و جاهای پر رفت و آمد می باشد؛ و به دلیل مقاوم و بادوام بودن دچار آسیب و ساییدگی نمی شود.

این کفپوش به سادگی و با یک دستمال مرطوب تمیز می شود.


سرامیکی :

کفپوش سرامیکی از پختن گل و مواد رسوبی ساخته می شود. در هنگام تولید روی آن یک لایه محافظ لعاب زده می شود که هر طرحی را می توان انتخاب کرد.

از مزایای کفپوش‌های سرامیکی مقاومت بالا در برابر آسیب دیدگی، خط و خش، آب و رطوبت، شستشوی راحت و قیمت مناسب تر است.

از معایب این کفپوش ها طولانی بودن پروسه نصب آن ها می باشد شاید به همین دلیل بهترین گزینه ی نصب برای مراکز تجاری بزرگ نباشد.



موکت اداری :

یکی از گزینه های مناسب برای پوشش کف، کفپوش موکت اداری است.راه رفتن روی موکت ها حس راحتی و صمیمیت برای کارمندان و مراجعه کننگان به ارمغان می آورد.

موکت نرم است و زیر پا فرو می‌رود و هنگام راه رفتن، حس خوبی ایجاد می‌کند

از مزایای موکت اداری می توان به حذف عیبب های زمین، امکان ست و هماهنگ کردن راحت تر با دکوراسیون به دلیل تنوع رنگی بالا، عایق صدا، هزینه نصب مقرون به صرفه، کوتاه بودن پروسه نصب، کاهش انرژی مصرفی و گرم نگه داشتن محیط اشاره کرد.

توجه داشته باشید که از موکت های خانگی در اداره به دلیل رفت و آمد زیاد نباید استفاده کرد زیرا به دلیل مقاومت پایین، زود از بین می رود و مجددا باید موکت را عوض کرد. پس بهتر است با یک بار هزینه ی بیشتر، موکت مخصوص اداره را تهیه کنید. موکت اداری به دو دسته رولی و تایر تقسیم می شوند :

موکت تایل

موکت تایل در قطعه های کوچک و معمولا به شکل مربع،در طرح های مختلف هستند .

تایل به راحتی نصب می شود و در صورت آسیب قطعه یا بخشی از موکت امکان تعویض آن توسط شخص وجود داشته و به آسانی تعویض می شود.


موکت رولی

موکت های رولی در ابعاد بزرگ تر و با متراژ مناسب محیط، تولید خواهد شد و برای مکان های دارای پستی و بلندی مناسب است. الیاف موکت رولی از تراکم بالاتر، دوام بیشتر و عمر طولانی تری نسبت به تایل برخوردار است و دیرتر دچار فرسودگی و آسیب دیدگی می شود. اما به دلیل عدم امکان تعویض بخش آسیب دیده از آن، در بعضی موارد گزینه مناسبی نسبت به تایل نمی باشد.

چوبی :

همانطور که از نام این کفپوش پیداست، از چوب طبیعی تولید شده است که باعث می شود حس گرمی و صمیمیت و در عین حال مدرن و کلاسیک بودن به مشتریان هنگام ورود دست بدهد.

این کفپوش های شیک در شکل ها و ابعادهای مختلفی تولید می شوند و مناسب محیط های اداری مانند آژانس های املاک، اتاق مدیریت و سالن کنفرانس هستند.

این مدل کفپوش در مقایسه با سایر کفپوش ها قیمت بالاتری دارد و تننها عیب آن آسیب پذیر بودن در مقابل رطوبت است.


لمینت :

لمینت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به کفپوش چوبی دارد و چون قیمت مناسب تری نسبت به چوب دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ظاهر شیک،مقاوم در برابر ساییدگی و رطوبت و تنوع در رنگ از مزایای این کفپوش است.

توجه کنید که بعد از نظافت لمینت باید آن را حتما خشک کنید زیرا که به مرور زمان رطوبت به کفپوش ها آسیب وارد می کند.


دیدگاهتان را بنویسید