پروژه ها

تغییر کاربری خانه های قدیمی

کشور ایران بناهای تاریخی فراوانی در تمام گوشه کنارهای خود در بیشتر شهر و روستاها دارد.

متاسفانه بعضی از مهندسان فقط به فکر تبدیل خانه های قدیمی به برج هستند با اینکه در خارج از کشور با حفظ بنای تاریخی علاوه بر اینکه یاد و خاطرات بنا را زنده نگه می دارند، آن را به یک مکان درآمدزا تبدیل می کنند.

امروزه اشتیاق و علاقه جوانان به سمت و سوی دیگری رفته است و به فرهنگ و سبک زندگی گذشتگان علاقه مند شده اند؛

 چنانکه اگر ملک قدیمی از پدربزرگ و مادربزرگ برایشان به ارث رسید سعی می کنند آن را کمی تعمیر کرده و تبدیل به فضاهای عمومی مانند کافه سنتی، کتابخانه و … کنند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، تا آخر این مقاله با ایده های تغییر کاربری خانه های قدیمی همراه ما باشید.

دیزی سرا :

 خوردن دیزی غذای قدیمی و سنتی ایرانی بسیار لذت بخش است، چه بسا اینکه در خانه قدیمی هم باشد.

 بافت سنتی و نقش و نگارهای قدیمی برای مردم و مشتریان جذاب خواهد بود.

 پس با نکات بهداشتی سعی کنید یک دیزی خوشمزه را برای مشتریان خود فراهم کنید تا از میهمانان ثابت شما شوند.

فروشگاه صنایع دستی :

نمی توان منکر ارتباط خانه های قدیمی با میراث فرهنگی شد. یکی از راه های کسب درآمد، فروش صنایع دستی مخصوص هر شهری است که توسط آقایان و بانوان آن منطقه تولید می شود.

حال اگر خانه قدیمی شما در منطقه ای نزدیک به موزه یا اثر تاریخی قرار دارد، پیشنهاد می کنیم مغازه صنایع دستی برای جلب توجه گردشگران و مسافران در خانه قدیمی خود بازگشایی کنید.

اسکان گردشگری :

در چند سال اخیر صاحبان خانه های قدیمی با گذاشتن یک کرسی در خانه و پرورش دادن گل و گیاهان در حیاط، برای گردشگران یک اسکان موقت دلشنین تهیه کردند که طرفداران زیادی داشته است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد تبدیل خانه قدیمی خود را به یک سرای گردشگری دارید، سیستم گرمایش و سرمایش آن را تغییر ندهید زیرا که کرسی قدیمی برای مسافران و افراد مسن تر دلنشین تر و خاطره انگیزتر می باشد.

هتل : بجای احداث برج های بزرگ برای هتل، با ترمیم و مرمت قسمت های آسیب دیده و اضافه کردن گزینه های کاربردی به خانه، آن را تبدیل به یک هتل قدیمی کنید.

پانسیون کوله گردها : پانسیون برای افرادی است که می خواهند یک جای خواب ارزان داشته باشند.توجه کنید که هر اتاق برای چند نفر است. میتوانید برای جذابیت بیشتر به جای تخت، چند تشک قرار دهید.



پانسیون کوله گردها :

پانسیون برای افرادی است که می خواهند یک جای خواب ارزان داشته باشند.توجه کنید که هر اتاق برای چند نفر است. میتوانید برای جذابیت بیشتر به جای تخت، چند تشک قرار دهید.

رستوران و کافه :

از آنجایی که امروزه بیشتر مردم در آپارتمان هایی بدون نور و حیاط زندگی می کنند، یک وعده غذایی در خانه قدیمی مادربزرگ برایشان بسیار لذت بخش خواهد بود. پس یکی دیگر و آخرین پیشنهاد ما برای تغییر کاربری خانه قدیمی، یک رستوران سنتی  است.




مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید