پروژه ها

اسباب کشی راحت

جابجایی اثاثیه سنگین و حتی مرتب کردن آن ها معمولاً به عنوان یک دردسر تلقی می شود. عرق می کنید، ممکن است به کمرتان فشار بیاورید و باید از دوستانتان کمک بگیرید. با این حال، جابجایی یک اثاثیه سنگین با تکنیک های مناسب واقعاً سخت نیست.

وسایل بلند را از بالا و پایین بگیرید.

جابجایی کمد بلند، کمد بایگانی یا قفسه بندی سخت است. آن را به یک کار دو نفره تبدیل کنید. کمد  را با به عقب بچرخانید و به صورت افقی یا شیب دار قرار دهید. این کار وزن را در مرکز قرار می دهد و از تکان خوردن آن به صورت ایستاده جلوگیری می کند. این مدل جابجایی  آسان تر است، زیرا زاویه حمل تقریباً با شیب پله ها مطابقت دارد.

تسمه حمل مبلمان با کمک شانه و کمر

تسمه‌های حرکتی و بلندکننده (Shoulder Dolly) با تکیه بر اهرم‌ها و گروه‌های عضلانی بزرگ و قوی تر، وزن را از روی کمر شما برمی‌دارد. آنها همچنین دستان شما را برای تکان دادن به وسایل نامناسب باز می گذارند. با این حال، استفاده از آنها در پله ها دشوار است زیرا وزن به طور کامل به سمت سراشیبی منتقل می شود.

تسمه حمل مبلمان بالابر با کمک مچ و ساعد دست

به دنبال تسمه های بالابر باشید که می توانند برای اجسام با طول های مختلف و همچنین برای جابجایی های با اندازه های مختلف تنظیم شوند. تسمه های بالابر و حرکت لیفتراک جلو بازو که در اینجا نشان داده شده است برای حرکت بر روی سطوح صاف عالی هستند.

حمل نکنید، بکشید یا بلغزانید.

شما می توانید اسلاید مبلمان را در اشکال و اندازه های مختلف در مراکز خانگی و آنلاین خریداری کنید.

 همچنین میتوانید خودتان این لغزنده ها را با وسایل خانگی بسازید مانند : پلاستیک، پتوها، جلد مجله و …

از لغزنده های پلاستیکی سخت برای فرش و از لغزنده های نرم و روکش دار برای کفپوش های سخت استفاده کنید.

برای تشک بند درست کنید.

تلاش برای گرفتن یک تشک سنگین دشوار است. بسیاری از تشک ها دسته دارند، اما برای حمل و جابجایی در نظر گرفته نشده اند. آنها در واقع برای کمک به شما برای قرار دادن تشک روی تخت ساخته شده اند، بنابراین خیلی قوی نیستند. در اینجا یک راه ساده تر برای حمل تشک وجود دارد: با استفاده از یک لوله و طناب مانند عکس زیر عمل کنید.

برای جایی که می روید برنامه ریزی کنید.

اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید، از قبل تصمیم بگیرید که کدام مبلمان کجا قرار می گیرند. قبل از حرکت، یک پلان طبقات را با اندازه گیری های صحیح هر اتاق ترسیم کنید، مبلمان خود را اندازه بگیرید و چیدمان خود را ایجاد کنید. سپس، در حین جابجایی وسایل، کارگران هنگامی که شما نباشید، می‌توانند مبلمان را در جای درست قرار دهند و شما مجبور جابجایی دوباره نباشید. برای سهولت در حرکت، یک کپی از نقشه را به دیوار هر اتاق بچسبانید تا همه بتوانند در یک نگاه متوجه شوند که کدام وسایل را در کجا قرار دهند.

کوسن ها و تکیه گاه

کوسن ها و تکیه گاه هارا جدا حمل کنید. در بعضی مبل ها امکان جدا کردن تکیه گاه با انبر و پیچ هست.چک کنید و در این صورت آن ها را از هم جدا کنید.

قالب بندی و یا درب خود را بردارید.

گاهی اوقات، چند میلی متر اضافی تمام چیزی است که برای عبور از درب لازم است. اگر با برداشتن درب فضای کافی باز می شود، پس بهتر است قالب در و یا خود درب را جدا کنید.

استفاده از پتو

اگر نیاز به جابجایی اثاثیه سنگین به طبقه بالا دارید، می توانید دسته ای از پتو را تا کنید و روی هر پله قرار دهید تا پله های شما به یک سطح شیب دار موقت تبدیل شود. پس از انجام این کار، می توانید یک پتوی دیگر را زیر تکه مبلمان قرار دهید و لبه آن را بکشید تا مبلمان از پله ها بالا برود.

استفاده از چرخ دستی

از چرخ متحرک استفاده کنید. یک چرخ دستی متحرک بسته به نوع مبلمانی که جابجا می‌کنید می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. چرخ دستی قطعه ای از تجهیزات متحرک فلزی است که به صورت عمودی با چرخ هایی در پایین ایستاده است. دسته در بالا و یک سکو برای نگه داشتن مبلمان در پایین توسط چرخ ها قرار دارد.

چرخ دستی برای کتابخانه های کوچکتر، میزها و کمدها بسیار مناسب است. وسیله ها را به چرخ دستی تکیه دهید و دسته را به سمت خود متمایل کنید اینگونه مبلمان نیزمتمایل می شوند و شما می توانید آن را بچرخانید. این بسیار ساده تر از فشار دادن آن است.

هنگام کار با چرخ دستی بسیار مراقب باشید. اگر بخواهید مبلمانی را که خیلی بزرگ است جابجا کنید، ممکن است سقوط کند و شما را له کند. قدرت شما این است که مبلمان را صاف نگه دارید.


خارج کردن کشو ها

قبل از جابجایی کشوها را از کمد و میزهای سنگین خارج کنید و یک مبلمان سبک تر بسازید. جدا کردن یک مبلمان به اجزای سازنده همیشه یک روش خوب است.

حرکت صحیح

هنگام بلند کردن مبلمان از زانو و باسن خم شوید. برای بلند کردن اثاثیه سنگین به جای خم شدن از کمر و استفاده از پشت برای بلند کردن اثاثیه سنگین استفاده کنید. اگر بخواهید از کمر خود استفاده کنید، به خود آسیب می رسانید. ران های شما قوی هستند و کمتر در معرض آسیب هستند.

خارج کردن کتاب ها و دکوراسیون

قبل از جابجایی همه چیز را از قفسه ها بردارید. تلاش جابجایی قفسه پر از کتاب، کار بسیار چالش برانگیزی خواهد بود و ممکن است کتاب ها و وسایل از قفسه ها سقوط کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید