پروژه ها

سوالاتی که باید هنگام خرید مبلمان از فروشنده بپرسید!

خرید مبلمان چیزی نیست که همیشه انجام دهید. اگرچه یک خانه هر از چند گاهی نیاز به تغییر دارد، و جنبه‌های مختلفی وجود دارد دکوراسیون منزل یا اداره را تغیر دهید اما بهتر است برای داشتن یک خرید بهتر و درست تر سوالاتی را که برای شما اهمیت  دارد قبل از خرید از فروشنده بپرسید.

آیا می توانم قیمت بهتری بگیرم؟

وقتی وارد یک فروشگاه مبلمان می شوید، به احتمال زیاد برچسب قیمت همه چیز را خواهید دید. در صورت درخواست، یک فروشنده نیز قیمتی را برای شما اعلام می کند. اما همیشه می‌توانید بپرسید که آیا می‌توانید قیمت بهتری برای آن صندلی داشته باشید. هر فروشگاهی سیاست‌های متفاوتی دارد و معیارهای متفاوتی برای کاهش قیمت‌ها دارد، اما پرسیدن آن ضرری ندارد. و اگر عجله ندارید، در مورد فروش های آینده پرس و جو کنید.

چه ویژگی های سفارشی سازی موجود است؟

وقتی وارد یک فروشگاه مبلمان می شوید، به احتمال زیاد برچسب قیمت همه چیز را خواهید دید. در صورت درخواست، یک فروشنده نیز قیمتی را برای شما اعلام می کند. اما همیشه می‌توانید بپرسید که آیا می‌توانید قیمت بهتری برای آن صندلی داشته باشید. هر فروشگاهی سیاست‌های متفاوتی دارد و معیارهای متفاوتی برای کاهش قیمت‌ها دارد، اما پرسیدن آن ضرری ندارد. و اگر عجله ندارید، در مورد فروش های آینده پرس و جو کنید.

چه ویژگی های سفارشی سازی موجود است؟

تولیدکنندگان، مبلمان خود را بیشتر از تغییر پارچه رو مبلی  انتخابی شما قابل سفارشی سازی می کنند.

اما شاید بتوانید لوازم داخلی را مانند  مدل و جنس دسته، مواد داخلی، پشتی و موارد دیگر طبق معیار خود تغییر دهد.

آیا هر گونه سفارشی سازی برای من هزینه اضافی خواهد داشت؟

این سوالی است که مردم اغلب فراموش می کنند بپرسند و گاهی اوقات فروشنده اطلاعات را داوطلبانه ارائه نمی دهد. اگر هزینه های اضافی را تأیید نکنید، ممکن است در نهایت بالاتر از قیمت فرضی پرداخت کنید.

این مبلمان چگونه ساخته شده است؟

اگر قصد خرید مبل را دارید، باید بدانید که چه نوع قاب دارد و از چه موادی در پر کردن و تکیه گاه آن استفاده شده است. همه اینها بر کیفیت مبلمان شما تأثیر می گذارد. همچنین ممکن است بخواهید بدانید کجا ساخته شده و چه کسی آن را تولید کرده است. اگر نگرانی‌هایی درباره مقاومت و استحکام دارید، در مورد گواهینامه‌های صنعت سؤال کنید.

آیا مدل های دیگری در همین بازه قیمتی دارید؟

 خوب است که قبل از تصمیم گیری به همه گزینه ها نگاه کنید. به موارد مشابه نگاهی بیندازید، زیرا ممکن است متوجه شوید که مدل دیگری با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر مدلی که دوست دارید، بالاتر از بودجه شما بود، مدل های مشابه را در محدوده قیمت دیگری ببینید.

چگونه تحویل می دهید و چقدر طول می کشد؟

در مورد هزینه های اضافی ارسال بپرسید، اینکه آیا قبل از تحویل مبلمان شما تماس می گیرند یا خیر، و اینکه چه روزی باید انتظار داشته باشید که اثاثیه شما به دست شما برسد.

چرا باید از شما خرید کنم؟

 به عنوان یک مصرف کننده، شما این انتخاب را دارید که از فروشگاه مورد نظر خود خرید کنید یا نخرید. بپرسید چه چیزی این فروشگاه را از دیگران متمایز می کند، چه چیزی آنها را خاص می کند. ایده خوبی است که در مورد انتخاب کالا، خدمات مشتری، قیمت، ضمانت‌ها و سیاست بازگشت آنها پرس و جو کنید.

چه تضمینی دارید؟

 در مورد اینکه ضمانت‌ها چه مواردی را پوشش می‌دهند و اینکه آیا ضمانت‌ها به صورت کتبی هستند، اطلاعات کسب کنید. برخی از فروشگاه ها دارای ضمانت قیمت هستند، برخی دیگر به محصولات یا رضایت مشتری مربوط می شوند. گاهی اوقات هم ضمانت های اضافی از طرف تولید کنندگان وجود دارد

اگر همه چیز اشتباه شود چه اتفاقی می افتد؟

 بپرسید چه کسی مسئول پاسخگویی به هر سوالی خواهد بود و اگر تصمیم به نگهداری مبلمان نداشته باشید چه اتفاقی می افتد. اینجاست که دانستن ضمانت ها کمک می کند.

اگر بخواهم سفارشم را لغو کنم چقدر زمان دارم؟

 گاهی اوقات ممکن است نیاز به لغو سفارش داشته باشید. باید بدانید که آیا می‌توانید این کار را انجام دهید یا نه، و چقدر زمان برای لغو سفارش دارید.

آیا می توانید مبلمان قدیمی من را بردارید؟

همانطور که هر کسی که سعی کرده است از شر مبلمان قدیمی خلاص شود، می داند، دور انداختن آن می تواند دردسرساز باشد. بسیاری از فروشندگان مبلمان زمانی که مبلمان جدید شما را تحویل می دهند، مبلمان قدیمی شما را برمی دارند.

آیا از درها جا می شود؟

این یک عامل تعیین کننده است که می تواند برنامه های شما را تغییر دهد. اگر قصد خرید یک مبلمان بزرگ را دارید، بهتر است از نماینده فروش درخواست ترخیص کنید. این معمولاً شامل اندازه گیری تمام درها، راهروها و طول فاصله بین تمام دیوارهای داخلی و خارجی است. این اطمینان حاصل می کند که مبلمان مناسبی را خریداری می کنید که می تواند از درهای شما عبور کند و از هر گونه دردسری در حین جابجایی جلوگیری کند.

کارکرد فضا چیست؟

این به شما کمک می کند تا نوع مبلمان مناسب را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر قصد تماشای فیلم در شب را دارید، به صندلی راحتی نیاز دارید یا برای جذابیت بصری، موارد مدرن را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید