پروژه ها

کدام پرده اداری را انتخاب کنیم ؟

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون، پرده است. مدرسه یا محل کار، خانه دوم هر فردی می باشد، پس لازم است حساسیت به دکوراسیون محل کار، مانند حساسیت به منزلتان باشد تا در ساعات اداری حس خستگی و یکنواخت بودن کمتر شود.

دکوراسیون اتاق، میزان نور اتاق، اندازه پنجره، مساحت اتاق، کاربری اتاق( اتاق مدیریت، سالن انتظار یا کنفرانس و …) و …  از نکاتی هستند که حین خرید پرده باید به آن توجه کنید.

استفاده از پرده اداری هماهنگ با دکوراسیون، زیبایی اتاقتان را دوچندان می کند طوری که حتی خودتان حین کار حس خوبی داشته باشید.

شدت کم و زیاد بودن نورگیری اتاق کار شما تاثیر زیادی در انتخاب مدل پرده دارد.

طبق وسعت پنجره می توانید پرده مناسب موقعیت خود را انتخاب کنید

 اگر محیط کاری شما بزرگ است، باید از پرده های اداری با رنگ تیره استفاده کنید؛ اما برای فضاهای کوچک تر پرده هایی با رنگ روشن و ضخامت کم تر انتخاب های بهتری هستند.

تنوع بسیاری در انواع پرده اداری وجود دارد که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها میپردازیم.

 

پرده شید

پرده شید به انگلیسی shade  به معنی سایه، پرده ای است که برای پنجره های بزرگ استفاده می شود، قابلیت دکوراتیو شدن را دارد و شما می توانید طرح دلخواه خود را روی پرده چاپ کنید یا به صورت ساده و طرح آماده استفاده کنید.

این پرده بافت سبکی دارد که از یک صفحه نرم با موادهایی مانند پنبه، کتان و  پلی استر تشکیل شده، ساخته می شود. پرده شید دور محور دایره ای مانندی می چرخد و بالاو پایین می رود و به تنظیم نور کمک می کند. این پرده به دلیل استفاده از فوم باعث ایجاد فضای امن و مکان خصوصی می شود. از انواع پرده شید می توان به شید رول، شید زبرا، شید رومی و … نام برد.

شید رول

 

پرده های شید رول در مدل های بلک اوت،سان اسکرین و ساده تولید می شود.مدل های بلک اوت یا پشت فوم دار تا 90 درصد از ورود نور خورشید به اتاق جلوگیری می کنند و مناسب محل هایی هستند که تابش نور خورشید به صفحه مانیتور موجب اذیت کارمندان می شود.

شید زبرا

شید زبرا از محبوب ترین انواع شید می باشد که به صورت افقی شامل دو لایه موازی از پارچه و تور بوده و این دو لایه به هم متصل هستند و روی هم قرار می گیرند. به وسیله دستگیره یا زنجیری که در کنار این نوع پرده وجود دارد، می توان میزان نور محیط را تنظیم کرد.

از تفاوت های شید زبرا و شید رول می توان به امکان تنظیم نور اشاره کرد که در پرده های شید زبرا به دلیل دو لایه بودن و وجود لایه توری، امکان تنظیم نور از صفر تا صد فراهم است. هنگامی که پارچه و تور روی هم قرار می گیرد، نور وارد اتاق می شود؛ برای تاریک کردن اتاق و جلوگیری از عبور نور، با کشیدن پرده توسط دستگیره، قسمت پارچه ای بر روی قسمت توری قرار می گیرد و مانع از عبور نور می شود.



پرده کرکره ای

پرده کرکره ای به شکل رسمی و غیر رسمی ساخته می شود. رسمی برای محل کار و غیر رسمی برای منزل تولید می شود.

این پرده ها به صورت افقی و عمودی و به شکل فلزی، چوبی و طرح چوب در بازار موجود هستند.

پرده کرکره چوبی

پرده اداری کرکره چوبی با انواع طرح های چوب مصنوعی و طبیعی تولید می شود. یکی از چوب های استفاده شده بامبوی جذاب است که دارای زیبایی خاص و طبیعی بوده و بافت سفت و محکم و مقاومت بالایی نیز دارد. این پرده ها بر خلاف پرده های پارچه ای به شستشوی خاصی نیاز ندارند و را به راحتی می توان با استفاده از یک دستمال میکروفایبر تمیز نمود.

پرده کرکره فلزی

این پرده در قطرهای مختلفی ساخته می شود تا شما بتوانید بر حسب نیاز در محیط های مختلفی مانند اتاق مدیریت، کنفرانس، سرپرست، کارشناس و … پرده ی مورد نظر خود را سفارش دهید. تیغه های آلومینیومی این پرده انعطاف بالایی دارد که موجب بالا رفتن طول عمر آن می شود.برای تمیز کردن این پرده کافی است اسلاید ها را ببندید و یک پارچه ی نرم، گردگیری کنید.

پرده سیلوئت

پرده سیلوئت که به پرده های سه بعدی نیز معروف است، از یک لایه پارچه به صورت افقی و دو لایه حریر به صورت موازی تشکیل شده است. سیلوئت که به معنای ضد نور می باشد در عملکرد تلفیقی از پرده کرکره فلزی و پرده شید رول می باشد، یعنی دارای قرقره ای جهت جمع کردن پرده می باشد و همچنین قابلیت تنظیم به حالت دلخواه و سایه روشن را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید