پروژه ها

پارچه مناسب پرده خانگی

پرده یکی از عنصرهای مهم در دکوراسیون داخلی است که نمای خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. بافت پارچه و شفافیت پارچه و مکان مورد استفاده از نکات مهم انتخاب پارچه است.

توری

پرده‌هایی از جنس توری بسیار سبک هستند، دیر چروک می شوند، لکه نمی‌شوند و با مواد شوینده ساده تمیز می‌شوند. این پرده‌ها نورگیر نیستند زیرا ضخمات بسیار کمی دارند. پرده توری در انواع رنگ های روشن تولید می شود و می توان رنگ های مختلف را با هم ترکیب کرد. علاوه بر آن جنس توری را می‌توان با دیگر پارچه‌ها هم ترکیب کرد.

پرده تور معمولاً برای زیبایی روی آستر قرار می‌گیرد. آستر که پارچه‌ای نسبتاً ضخیم هست، برای حفظ حریم منزل، حفظ انرژی و جلوگیری از نور خورشید، زیر پرده تور استفاده می شود.

تورها به پرده توری ساده، گیپور و دانتل دسته بندی می شود که دانتل گران قیمت تر از دسته های دیگر است.

گل و طرح پرده دانتل بر روی زمینه‌ای از تور دوخته می‌شود و گل‌های پرده گیپور توسط نخ به یکدیگر دوخته می‌شوند.

کتان

پارچه هایی از جنس کتان ضخامت، دوام و ظرافت بالایی دارند و با توجه به جنسی که دارند در زمان کمی دوخته می شوند. تنها ایراد این پرده زود چروک شدن آن است.

کتان، محدوده قیمت مناسبی دارد و مدل‌های تهیه شده از این پرده، پیچیدگی خاصی ندارند. به همین دلیل نصب بسیار راحتی دارند و می شود بدون حضور متخصص آن را نصب کرد.


حریر

پرده های حریر بسیار نازک هستند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. معمولاً در هنگام استفاده از این نوع پرده ها یک پرده ضخیم در پشت پرده نصب می شود.

حریر جنس ظریف و نازک تری دارد و برای تابستان مناسب است. معمولا پرده اتاق پذیرایی از این جنس انتخاب می شود زیرا جلوی نور حتی وقتی پرده کشیده است  را نمی گیرد.

مخمل

پارچه مخمل، پارچه ای سنگین، ضخیم، عایق گرما و سرما و صدا، حافظ حریم خانه به دلیل کلفتی، لوکس و پرطرفدارمی باشد.

مخل مناسب دکوراسیون های مدرن و سلطنتی است و همچنین برای اتاق های رسمی و سالن پذیرایی مناسب است.

مخمل را با پارچه‌هایی از انواع ساتن، حریر و کتان ترکیب کنید. توصیه می شود برای سالم ماندن بافت پارچه، آن را در خانه نشویید و پرده ها را به خشکشویی بسپارید.

ساتن

ساتن از نخ پنبه، کتان و ابریشم تشکیل شده است و تمام خصوصیات آن ها را دارد، لطیف، سبک و براق است و از ورود نور جلوگیری می کند.

ساتن مناسب سالن پذیرایی به علت زیبایی، و اتاق خواب به علت نورگیر بودن است.

از معایب ساتن می توان به نخ کش شدن و زود لک شدن آن حتی با آب، اشاره کرد که حتی با شستشوی خانگی هم از بین نمی روند بلکه باید آن را به خشکشویی سپرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید