پروژه ها

اشتباهات رایج در چیدمان

همانطور که  پیش تر هم گفتیم، محل کار خانه دوم هر فردی بعد از دوران مدرسه است. پس ادارات باید طوری طراحی شوند که کارمندان در ساعات  کاری حس سرزندگی و رضایت داشته باشند تا مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

چیدمان اشتباه، دکوراسیون نامربوط، هماهنگ نبودن مبلمان با یکدیگر، استفاده از حداکثر فضا و … از عوامل حواس پرتی کارمندان می باشد.

چند نکته اساسی در چیدمان

1- رنگ ها :

 در دکوراسیون رنگ ها اهمیت زیادی دارند. هماهنگ و مکمل نبودن رنگ ها باعث می شود هماهنگی محیط از بین برود و محیطی نامناسب به وجود آید.  یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب و در کنار آن از رنگ های متناسب در دکوراسیون استفاده کنید. می توانید با مراجعه به سایت یاشیک قسمت پروژه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

2- نبودن فضای استراحت :

ممکن است هنگام خستگی اشتباهاتی جبران ناپذیر رخ دهد که در حالت عادی این اتفاق نمی افتد، پس بهتر است برای اداره فضایی را برای استراحت کارمندان در نظر بگیرید تا با عملکرد نامناسب و کاهش راندمان مواجه نشوید.

همچنین بهتر است این فضا کمی دور تر از میز کارو اتاق کار باشد تا اکسیژن، آرامش و تنفس لازم را داشته باشند و حواس دیگر کارمندان پرت نشود . ( در خارج از ایران اتاق هایی با تهویه مناسب برای افراد سیگاری وجود دارد تا در صورت نیاز از اتاق با محدودیت خاص استفاده کنند، در صورت تمایل می توانید این اتاق را برای شرکت خود قرار دهید.)

 

3- مشخص بودن سیم ها :

مشخص بودن سسیم ها و کابل های کامپیوتر و وسایل برقی دیگر چه در اداره چه در منزل جلوه ای خوب ندارد و ظاهری نامناسب به دکوراسیون می دهد. برای پنهان کردن این کابل ها می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید، مانند : پنهان کردن آن ها پشت دیوار، پنهان کردن آن ها در کشو، استفاده از سیم جمع کن، پنهان کردن در کتاب تو خالی، عبور دادن از کنار قرنیز و …

4- فضای کوچک :

استفاده حداکثری از فضا برای محل کار کوچک یکی دیگر از اشتباهات چیدمان است که فضای شخصی و فضای تنفس را از بین می برد. یک دفتر اداری با میزهای به هم چسبیده و شلوغ  ظاهری نامرتب و کثیف دارد و علاوه بر کاهش راندمان کارمندان،  از دید ارباب رجوعان نیز پنهان نمی ماند. با رعایت کردن اصول زیر می توانید مشکل کم بودن فضا را حل کنید :

1. استفاده از سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن برای طراحیی دکوراسون اداری

2. استفاده از کفپوش ها و دیوار پوش های ساده با طرح های زیبا و ظریف

3. استفاده از کمد و قفسه های بلند عمودی برای ایجاد فضاهای ذخیره سازی

4. تفکیک فضا و دیوار کشی با استفاده از پارتیشن شیشه ای

5. وسایلی را که معمولاً استفاده نمی‌کنید به جای دیگری منتقل کنید.

5. نورپردازی :

نور اداره بر روی روحیه، هوشیاری،انرژی، خلاقیت، بهره وری و فعالیت کارمندان تاثیر بسزایی دارد.

نور نه باید کم باشد و نه زیاد؛ نور کم چشم را خسته کرده، باعث خستگی و خواب آلودگی می شود و نور زیاد باعث اذیت شدن چشم، مختل شدن خواب، میگرن، حواس پرتی و کاهش راندمان کارمندان می شود.

پس نتیجه می گیریم نور مناسب نه تنها تاثیر مستقیم در خلق و خو و راندمان مجموعه دارد بلکه بر مراجعین  و کسب و کار شما هم اثرگذار است.

می توانید با مراجعه به سایت یاشیک قسمت پروژه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید